Papież Jan Paweł II w encyklice „Redemptoris Misio” podkreśla potrzebę wzajemnego wzbogacania się Kościoła z daną kulturą, ale nie mówi o zwykłej mieszaninie wiary z kulturą. Czym więc jest „Missa Flores”, którą odprawiono u franciszkanów w Gdańsku?
Od XI wieku wkładaniu szat liturgicznych towarzyszyły specjalne modlitwy. Wtedy też nadawano symboliczne znaczenie poszczególnym szatom liturgicznym. Symbolika szat odnosiła się do Chrystusa, Jego męki, albo do dyspozycji moralnej, która przystoi temu, kto je nosi.
Sakrament nie jest towarem, który można dowolnie kupić, który mi się należy, ale jest misterium spotkania Boga i człowieka. Nie możemy tym szafować bez ograniczeń, co zwykle ma miejsce w Polsce.
Płyta z chorałem gregoriańskim na kilka tygodni trafiła na szczyt list bestsellerów EMPiK-u, tuż po krąż-kach Dody i zespołu Feel. Czy śpiewu, który kilkadziesiąt lat temu wypełniał nasze kościoły, będziemy mogli słuchać jedynie w sklepach muzycznych?
"To nie jest ozdoba ani klejnot. Jest to cenny symbol naszej wiary, widzialny i materialny znak złączenia z Chrystusem."
Aby przekonująco mówić o Eucharystii człowiekowi trzeciego tysiąclecia, nie powinniśmy godzić się na zniewalający fatalizm, który każe mnożyć obrzędy i ofiary, aby zaskarbić sobie łaskawość Boga. Powinniśmy raczej przypomnieć sobie zasadę wdzięczności, która uwypukla wytrwałą bliskość Pana...
Jesteśmy serwisem społecznościowym nie na zasadzie dostępu do internetowych gadżetów, ale dzięki skupieniu się wokół idei popularyzacji Liturgii Kościoła. Powiedzmy to uczciwie. Im większa będzie społeczność miłośników Liturgii, im więcej czytelników będzie chciało dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, tym ciekawszy będzie serwis.
Kilka uwag o broszurze "Msza Święta według Mszału Rzymskiego świętego Piusa V".