Wielki Post to czas życia autentycznego i otwarcia swego serca na Boże tchnienie życia – powiedział papież podczas Eucharystii odprawianej w Środę Popielcową 1 marca w bazylice św. Sabiny na Awentynie.
Wielki Post to ponowne odkrycie, że jesteśmy stworzeni dla ognia, który zawsze płonie, nie dla popiołów, które natychmiast gasną, powiedział Franciszek w homilii, wygłoszonej w Bazylice św. Sabiny, w Środę Popielcową 2019.
Okres Wielkiego Postu sprzyja powrotowi do spraw zasadniczych, do prawdy o Bogu, o innych ludziach i o nas samych – powiedział Franciszek podczas Mszy św. sprawowanej w Środę Popielcową w Bazylice Św. Sabiny na rzymskim Awentynie.
„Każdy Wielki Post jest szkołą wiary i chrześcijańskiego świadectwa” - powiedział metropolita katowicki abp Damian Zimoń podczas Mszy św. z obrzędem posypania głów popiołem, odprawionej w archikatedrze Chrystusa Króla w Katowicach w Środę Popielcową, 9 marca br.
Okres Wielkiego Postu rozpoczynający się Środą Popielcową styka się w życiu codziennym z czasem karnawału. Dlatego, aby z nastroju zabawy i radości przejść do refleksji nad sobą, pokuty i umartwienia, w wielu parafiach odbywają się tzw. nabożeństwa czterdziestogodzinne. Od niedzieli do wtorku przed Popielcem trwa adoracja Najświętszego Sakramentu.
Wewnątrz nas i na zewnątrz są takie odgłosy jak dzikich zwierząt. To obraz pokus i szalejącego zła. TYLKO w Bogu jest siła do tego, żeby istnieć sensownie, żeby nie zdziczeć, ale być wiarygodnym znakiem innego świata.
Homilia Benedykta XVI, wygłoszona na rozpoczęcie Wielkiego Postu w bazylice watykańskiej, 13 lutego 2013 r.
„Wejdź w to, co ukryte, powróć do serca”- zachęcił papież podczas Mszy św. sprawowanej w Środę Popielcową w bazylice świętej Sabiny na rzymskim Awentynie. Jest ona pierwszym z kościołów stacyjnych Rzymu, gdzie w okresie Wielkiego Postu wierni Wiecznego Miasta gromadzą się na liturgii. Eucharystię w siedzibie Kurii generalnej dominikanów poprzedziła procesja z benedyktyńskiego kościoła św. Anzelma – siedziby opata- prymasa benedyktynów.
Nota Kongregacji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów.
Uwzględniają czytania i antyfony mszalne.
Przecież słabi jesteśmy.