Ojcowie Kościoła wyjaśniają Modlitwę Pańską (6)
Oryginalne greckie słowo epioúsios (powszedni) pojawia się w Nowym Testamencie tylko w Modlitwie Pańskiej (u św. Mateusza i u św. Łukasza).
Modlitwa o przyjście królestwa Bożego to niecierpliwe wołanie do cierpliwego Boga: „Panie, jak długo jeszcze!? Zapanuj wreszcie nad tym światem”. To wyznanie, że nie ma nadziei dla świata poza Bogiem.
Nauczmy się więcej nie złorzeczyć, nauczmy się więcej nie gardzić: "Nie ma innej cnoty, jak nie pogardzać" – mówi jeden z Ojców Pustyni. Olivier Clement, teolog prawosławny
Mamy Ojca w niebie, nauczmy się żyć na ziemi. Kto ma takiego Ojca, winien tak żyć, żeby wejść do Jego dziedzictwa. Św. Augustyn
Środowe katechezy papieża Franciszka, wygłoszone na przełomie roku 2018/2019.
Miłość Boga bywa porównywana w Biblii także do miłości matczynej: „Jak kogoś pociesza własna matka, tak Ja was pocieszać będę” (Iz 66,13).
Wybór codziennych modlitw tradycyjnie odmawianych przez chrześcijan prawosławnych
Ojcowie Kościoła komentują Modlitwę Pańską (3).
Wyrażając tę prośbę, uznajemy przede wszystkim prymat Boga: gdzie Jego nie ma, nic nie może być dobre. Gdzie nie widzi się Boga, tam ginie człowiek i ginie świat.
Jest wielka różnica między ludzką słabością a złą wolą.