Refleksja na dziś

Niedziela 28 sierpnia 2011

Czytania » Pedagogia Boga

Zaledwie chwilę wcześniej Piotr usłyszał z ust Jezusa pochwałę, a zaraz potem – naganę i straszne słowa, że jest szatanem, czyli przeciwnikiem Boga. Nie bez znaczenia fragment Ewangelii Mateusza, czytany tydzień temu, kończył się słowami: „Wtedy surowo zabronił uczniom, aby nikomu nie mówili, że On jest Mesjaszem.” (Mt 16,20). Jezus doskonale wiedział, że uczniowie jeszcze nie rozumieją, kim w Bożym zamyśle jest Mesjasz i w jaki sposób Bóg chce zbawić świat. Dlatego gdyby wtedy zaczęli mówić innym, że Jezus jest Mesjaszem, to przedstawialiby nie Boży zamysł, a swoje własne interpretacje.

Ja postępuję dokładnie tak samo jak uczniowie. Kiedy poznam, zrozumiem jakąś Bożą prawdę, uważam, że znam i rozumiem je wszystkie. Tymczasem to, co poznam i to, co jeszcze powinnam zrozumieć, dawane jest mi stopniowo, powoli, w tempie dostosowanym do mojej możliwości poznania i zaufania Bożym myślom i drogom.

Czasem, jak Piotr, nie chcę przyjąć jakiejś prawdy, wymagającej ode mnie zmiany patrzenia i pojmowania, wymagającej nawrócenia. Staję się wówczas przeciwnikiem Boga. Bo nie jest to łatwa do przyjęcia nauka: o  zapieraniu się samej siebie, o braniu swojego krzyża i naśladowaniu Jezusa – milczącego, oplutego, znieważonego, zdradzonego i opuszczonego przez najbliższych. Trudne jest zawierzenie słowom Jezusa o zachowaniu swego życia tylko wtedy, gdy się je straci. O mierzeniu wszystkich ziemskich spraw miarą korzyści dla duszy i dbanie jedynie o to, by jej nie utracić. I nieustannym pamiętaniu, że Syn Człowieczy odda każdemu według jego postępowania.

Bóg chwali mnie, gdy postępuję zgodnie z Jego wolą. Zawsze jednak mogę liczyć na naganę i wskazówkę, że się od Niego oddalam. Jak najlepszy Nauczyciel i Wychowawca przekazuje mi Boże prawdy i zachęca do wejścia w jeszcze głębszą zażyłość z Nim poprzez odnawianie umysłu. Bo dzięki temu będę umiała rozpoznać, „jaka jest wola Boża: co jest dobre, co Bogu przyjemne i co doskonałe.”

Przeczytaj komentarze | 3 |  Wszystkie komentarze »


Ostatnie komentarze:

2 Estera 29.08.2011 01:31

Dziękuję, bardzo pomocne są głębsze znaczenia:)

Pozdrawiam serdecznie
1 gosc 28.08.2011 20:34
Tak na marginesie - warto wiedzieć co się cytuje:

7. ”Uwiodłeś mnie”: Czasownik pātâ, „uwieść", jest używany w przypadku dziewicy uwodzonej przez mężczyznę (Wj 22,15). Dość często oznacza też „wprowadzać w błąd" i jest odnoszony do fałszywych proroków zwodzonych przez Jahwe (l Krl 22,19-23; Ez 14,9 itp.). Widać tu jak śmiało Jeremiasz zwracał się do Boga!

”ujarzmiłeś mnie”: Czasownik hāzaq, „ujarzmić", występuje również w kontekście uwiedzenia seksualnego (Pwt 22,25; 2 Sm 13,11.14; Prz 7,13); zachowana jest tutaj symbolika pierwszej części wersetu. Jeremiasz nazywał już swojego Boga „zwodniczym strumieniem" (15,18), lecz tutaj zarzut jest o wiele śmielszy: Jahwe oszukał swojego wysłańca!
0 Estera 28.08.2011 12:36
"Nauczyciel i Wychowawca przekazuje mi Boże prawdy i zachęca do wejścia w jeszcze głębszą zażyłość z Nim poprzez odnawianie umysłu."

komentarz do czytań

A ja myślałam,że to chodzi o serce.

Rozum porządkuje, rozum rozsądza ale układając coraz wyżej poprzeczkę SERCE decyduje czyli musi być połączenie rozumu i uczuć, bo inaczej bylibyśmy zdalnie sterowanymi urządzeniami, pytanie CZYIMI ?


"I powiedziałem sobie: „Nie będę Go już wspominał ani mó­wił w Jego imię”. Ale wtedy zaczął trawić moje serce jakby ogień nurtujący w moim ciele. Czyniłem wysiłki, by go stłumić, lecz nie potrafiłem."

Jr 20,7–9

Boże, co mam więc czynić?

"Uwiodłeś mnie, Panie, a ja pozwoliłem się uwieść; ujarzmiłeś mnie i przemogłeś. Stałem się codziennym pośmiewiskiem, wszys­cy mi urągają."

Jr 20,7–9

Boże mój, Boże, szukam Ciebie
i pragnie Ciebie moja dusza.

wszystkie komentarze >

Uwaga! Dyskusja została zamknięta.

Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg
« » Listopad 2024
N P W Ś C P S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Pobieranie... Pobieranie...